سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/7/6
3:5 عصر

آیتم های امنیتی

بدست www.shtap.ir در دسته

آیتم های امنیتی و کنترلی که در صورت نیاز به سیستم اضافه می گردد

 ( BMS )

 

1.      ACCESS CONTOROL

2.      حفاظت و تشخیص ورود و خروج .

3.      کنترل تردد  ( کنترل اینکه چه کسی و در چه زمانی به کجا تردد می کند ) .

4.      مدیریت ملاقات کنندگان .

5.      تشخیص ورود و خروج ( Intrusion Detection ) .

6.      کنترل تاسیسات الکتریکی .

7.      کنترل دود ( Smoke Control ) .

8.      مانیتورینگ و کنترل مصرف انرژی .

9.    تجمیع سازی ( کنترل ساختمانها و تاسیسات جانبی موجود در مکان دور از طریق ساختمان مرکزی ) .

10.  اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک .

11.  کنترل مدیریت انرژی .

12.  کنترل چراغ های روشنایی اضطراری و چراغ های راهنما ( Exit Lighting )

 

·       بروشور و اطلاعات فنی تجهیزات فوق در صورت در خواست حضورتان ارسال می گردد .

 

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایران از نظر فنی چگونه عمل می کند؟

در سیستم "مدیریت هوشمند ساختمان ایران"، کلیه اطلاعات بر روی بستر شبکه محلی ساختمان و پروتکل Ethernet جابجا می گردد و بنابراین نیازی به سیم کشی مجدد و حجم بالای سیم و کابل در مسیرهای طولانی نمی باشد. خرابی و عیب کمتری را ایجاد می نماید و تشخیص عیب ها به سرعت انجام می گردد.

مدیریت فعالیت ساختمان در دو سطح انجام می گیرد. سطح اول توسط کنترل کننده های محلی که سخت افزارهای تولید شده توسط کنسرسیوم می باشند که مدیریت هر فضای مستقل به یکی از آن ها واگذار می گردد و سطح دوم، نرم افزار مرکزی که کلیه کنترل کننده های محلی ساختمان و دوربین های امنیتی را مدیریت می نمایند.

به دلیل دو سطحه بودن مدیریت ساختمان توسط نرم افزار مرکزی و کنترل کننده های محلی، در صورتیکه ارتباط بین کنترل کننده محلی و نرم افزار مرکزی به هر دلیلی قطع شد، کنترل کننده محلی به فعالیت خود ادامه می دهد و فضای مربوط به خود را در موارد اصلی و ضروری مدیریت و کنترل می نماید، لذا وقفه در مدیریت ساختمان رخ نمی دهد.

در ضمن، هم نرم افزار مرکزی در نقشه ساختمان و هم کنترل کننده محلی به صورت گرافیکی قطع ارتباط را گزارش می نمایند.

امکانات کلی که "سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایران" ارائه می نماید چیست؟

مدیریت امنیت ساختمان

مدیریت امنیت ساختمان هر واحد به صورت مستقل مجهز به یک کنترل کننده محلی می باشد که کنترل ورود و خروج را توسط سیستم تشخیص هویت دیجیتالی (کارت مغناطیسی و یا کد دیجیتال) انجام داده و از کسانی که به واحد وارد می شوند، رمز عبور دریافت می نماید.

در صورتیکه رمز عبور درست بود، عبور و مرور به واحد به صورت نرمال ادامه پیدا می کند تا اینکه واحد تخلیه گشته و اعلام خروج شود، که معمولا در انتهای ساعت کاری می باشد. در این صورت نفر اولی که دوباره وارد می شود باید رمز ورود خود را وارد نماید.

در صورتیکه رمز عبور وارد شده اشتباه بود، سیستم از طریق شبکه محلی به نرم افزار مرکزی اطلاع داده و آژیر خطر به صدا در می آید.

همچنین نرم افزار اتاق کنترل، بر روی نقشه ساختمان، محل دقیق مشکل را نمایش می دهد.

در ضمن با پلیس در صورت نیاز تماس گرفته شده و نیز فیلم تصاویر محل مشکل نیز در اتاق کنترل نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

مدیریت اتفاقات خاص

در هنگام بروز اتفاقات خاص مانند حمله های قلبی، زورگیری و به طور کلی احساس خطر، هر کنترل کننده محلی مجهز به کلید اعلام خطر بوده که با فشردن آن، آژیر خطر به صدا درآمده و نرم افزار مرکزی با خبر می شود.

در صورت نیاز با پلیس یا آتش نشانی تماس گرفته شده و تصویر مربوط به واقعه در اتاق کنترل نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

توسط نرم افزار کنترل مرکزی و بر روی نقشه ساختمان، محل دقیق اعلام خطر مشخص می گردد و روی صفحه مانیتور اصلی نشان داده می شود.

مدیریت حریق

مدیریت حریق در مدیریت حریق در ساختمان، تشخیص به موقع حریق و محل اصلی بروز آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کلیه واحدها بستگی به نوع کاربری واحد، حسگرهایی مربوط به تشخیص دود و حرارت نصب شده که به کنترل کننده محلی آن واحد متصل می باشد.

در صورتیکه هر گونه دودی که نشانگر آتش سوزی باشد، و یا حرارتی که نشانگر حریق است، احساس شود، کنترل کننده محلی آژیری پخش می نماید که نشانگر وقوع حریق می باشد و به نرم افزار مرکزی هم اطلاع می دهد.

با آتش نشانی و صاحب واحد تماس گرفته شده و اطلاع رسانی لازم انجام می گردد. تصاویر صحنه حریق نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

بر روی مونیتور اصلی نیز محل دقیق وقوع حادثه روی نقشه ساختمان نمایش داده شده و مشخص می گردد.

در صورتیکه آن واحد مجهز به تجهیزات اطفاء حریق باشدو سیستم بر روی کنترل خودکار قرار داشته باشد و یا دستوری از اتاق کنترل دریافت نماید، اطفاء حریق به صورت خودکار انجام و آب پاشها و کپسولهای خودکار منطقه آتش به کار می افتد می پذیرد.

مدیریت دوربین های مدار بسته

مدیریت دوربین های مداربسته در هر واحدی که احساس گردد نیاز به کنترل از طریق دوربین می باشد، یک یا چند دوربین مدار بسته تحت شبکه نصب می گردد که امکان چرخش و بزرگنمایی نیز می تواند داشته باشد.

هر صاحب واحدی می تواند در کنترل کننده محلی خود تعیین نماید که مایل هست که از اتاق کنترل، دوربینش کنترل گردد یا خیر.

در اتاق کنترل، مدیر سیستم می تواند هر دوربینی را که مجاز به دیدنش باشد در هر زمان رویت کرده و در صورت لزوم فیلم مربوط به آن را ذخیره نماید.

در صورت بروز هر واقعه مهم در ساختمان، فیلم آن واقعه به صورت خودکار ذخیره می گردد.

برخی از واحد ها و یا راهروها که اهمیت و یا رفت و آمد زیادی دارند و ممکن است نیاز باشد که همیشه در حال فیلم برداری باشند را می توان به صورت تک فریم در فواصل خاص و یا به صورت تمام فریم، فیلم برداری نمود.

فیلم های ذخیره شده، توسط نرم افزار خاصی قابل نمایش و انتقال می باشند.

مدیریت انرژی ساختمان

مدیریت انرژی ساختمان انرژی های مصرفی در ساختمان معمولا در قالب روشنایی، حرارتی و برودتی می باشند.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی، باید بتوان انرژی هایی که در ساعات مصرف بیش از حد مصرف می شوند را مهار نمود و نیز انرژی هایی را که در ساعات خالی از سکنه تلف می شوند را حذف کرد.

عمده مصرف انرژی الکتریکی در روشنایی و فن کویل ها می باشد. در صورتیکه صاحب واحد از آن خارج شد، فن کویل خاموش شده و کلیه چراغ های روشنایی خاموش می گردد.

در ساعت خاصی از صبح، سیستم فن کویل شروع به کار کرده و دمای واحدها را به دمای نرمال تنظیم شده می رساند.

در ساعاتی که سکنه در واحد حضور دارند، دمای واحد در بازه خاصی قرار دارد و فن کویل تا دمای واحد در درجه تنظیم شده ثابت بماند ها به صورت خودکار کنترل می شوند.

کنترل فن کویل های هر واحد در اختیار کنترل کننده محلی آن واحد قرار دارد و نیز برنامه های دمایی جهت صرفه جویی انرژی را از نرم افزار مرکزی دریافت می نماید. 



جدیدترین قالب وبلاگ


خدمات وبلاگ نویسان جوان