سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/15
11:26 صبح

مراحل نصب و راه اندازی سیستم مداربسته وحفاظتی

بدست www.shtap.ir در دسته

جریان نصب و راه‌اندازی سخت‌افرازی سیستم نظارت تصویری به چند فاز تقسیم میشود :

 

الف) طراحی و تحقیقات
پس از بازبینی محل و بررسی متراژ و امکانات محیطی و دسترسی‌های ساختمانی، نقشه تفضیلی از ساختار مهندسی پروژه طراحی و بر اساس پلان طراحی شده، جانمایی نصب دوربینها و دیگر تجهیزات امنیتی انجام میشود. بر اساس دقت مهندسی و نظارت فنی که در مرحله تحقیقات صورت میگیرد، کلیه مسائل و موضوعات مورد نظر در فرایند اجرای پروژه لحاظ و نیازهای تدارکاتی و ابزار محاسبه شده تا در زمان اجرای پروژه، امر پیش‌بینی نشده‌ای رخ ندهد.

 
 

ب) آماده سازی
فاز دوم آماده‌ سازی تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای اجرای پروژه است. برآوردهای صورت گرفته در فاز اول باید در این مرحله شکلی اجرایی داشته باشد و تمام ملزومات پروژه تهیه و تدارک دیده شود. دقت در تهیه تجهیزات مورد نیاز برای اجرا، باعث میشود در حین انجام کار، با مشکلات کمتری مواجه شویم و با سرعت بیشتری حرکت کنیم.


 

ج) آغاز به کار اجرایی
 تکنسینهای نصب، با حضور در محل پروژه، نصب سخت‌افزاری را آغاز میکنند. این مرحله نیز  به 5 بخش تقسیم میشود :  

  1-    تعیین محل رک : که طبق نظر کارفرما از قبل بعنوان اتاق کنترل یا نگهبانی مطرح گردیده است.
  2-    لوله گذاری : تمام مسیرها طبق نقشه تعیین شده ناظر فنی شرکت در رایزر اصلی و فرعی (داخل طبقات) لوله‌گذاری شده و در نهایت لوله‌ها به اتاق کنترل مونیتورینگ هدایت میشود. انتخاب لوله نقش مهمی در سلامت کابل‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی دارد.
  3-    کابل‌کشی : تمام کابل‌ها طبق اصولQC 110 داخل بستری که از قبل توسط لوله‌ها آماده شده، به محل رک یا سرور اصلی هدایت  میگردد.
4-    نصب دوربین و تجهیزات امنیتی : پس از پایان کابل‌کشی، تمامی تجهیزات مورد نیاز در مکانهای تعیین شده، نصب میشوند. دوربینها، درهای الکترونیکی، آیفونهای تصویری، دزدگیر و ... در این مرحله در مدار قرار گرفته و مراحل نصب و تنظیم نهایی تجهیزات آغاز میشود.
5-  تنظیم موقت (setup) : در این مرحله تمامی تجهیزات نصب شده، تنظیم و آزمایشهای لازم برای سنجش کارکرد صحیح آنها صورت میگیرد. تحویل دائم پس از 10 روز کارکرد و رفع ایراد و اشکالات نهایی در نحوه عملکرد به همراه آموزش کارفرما انجام میشود. نهایتاً تمام تجهیزات تست شده  و برای تحویل نهایی به کارفرما، آماده میشوند. نیز اگر در این مرحله در کار یکی از تجهیزات ایرادی باشد، امکان برطرف کردن آن وجود دارد.


جدیدترین قالب وبلاگ


خدمات وبلاگ نویسان جوان